دکتر الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی که 28 تیرماه، در رسانه ها منتشر شد، با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی در خطبههای اخیر نماز جمعه تهران، با ذکر مستنداتی به انتقاد از این سخنان پرداخت. متن کامل این یادداشت را در ادامه میخوانید:
آنانی که در «طوفان فتنه»، «بذر تردید» افکندند
آقای هاشمی در سخنان خود در نماز جمعه تهران نسبت در خطر قرار گرفتن وحدت جامعه ابراز نگرانی کردند. اینکه آقای هاشمی نگران وحدت جامعه باشد و توصیه کند که همه افراد سیاسی و نهادهای مدنی برای وحدت تلاش کنند بسیار پسندیده است. اما در مورد عوامل تحقق وحدت در جامعه ما و عواملی که این وحدا را مورد خطر قرار میدهد، مسائلی مطرح است که بدون توجه به آنها محتوای این توصیه را مخدوش می کند و هدف گوینده را خیلی روشن نمیکند .تا شنوندگان و مخاطبان سخنان ایشان متوجه شوند که آقای هاشمی بر چه مبنایی به دنبال تحقق این خواسته بر حق است.
به همین دلیل موضعگیری های ایشان در طول چهار هفته و قبل از آن و مجموع صحبت هایی که دیروز داشتند سوالات و ابهاماتی ایجاد میکند که لازم است در افکار عمومی به آن پاسخ داده شود:
1. اگر ایشان و دوستانشان مسئله اعتماد به قانون و فعالیت های سیاسی در چهارچوب قانون را قبول دارند، چرا به بیانات 29 خرداد مقام معظم رهبری اعتنا نکردند و مجموعه منتسب به ایشان به قانونشکنی و ساختارشکنی اقدام کردند؟ مگر نه اینکه این مسئله به خصوص در اتفاقات روز شنبه 30 خرداد ماه نمود بسیار بارزی داشت؟
2. بنده به همراه هیات منتخب مجلس برای پیگیری حوادث بعد از انتخابات، چهارشنبه 27 خرداد خدمت ایشان رسیدیم، ایشان در آن نشست فرمودند که «آقای موسوی به فراتر از ابطال انتخابات فکر میکند.» آیا در مقابل این خواسته موسوی اقدامی انجام دادهاند که ایشان را به تمکین به قانون و ساختارهای قانونی نظام متقاعد کنند؟
3. اینکه بعد از یک ماه از گذشت انتخابات و آشکارشدن نشانههای انقلاب مخملی و فرونشاندن التهابات و دستگیری بخشی از سران آشوب و اغتشاش، ایشان دعوت به پیگیری مطالبات در مسیر قانون میکنند، هرچند دیرهنگام اما پذیرفتی است. اما این سوال همچنان باقی است که آنهایی که قانونشکنی کردند و آشوبهای خیابانی را ایجاد کردند و از طریق شبکههای هرمی فراخوانی اغتشاش میکردند، به نظر ایشان باید محاکمه و مجازات بشوند یا نه؟
4. اینکه مسولین دغدغه آزادی افرادی را داشته باشند که ممکن است به خطا دستگیر شده باشند و یا جرمهای سبکی داشته باشند امر پسندیدهای است، اما اگر برادر همسر یکی از سردمداران جریان آشوب، مدیریت بخشی از اغتشاشات را بر عهده داشت و از ده سال پیش با خانمی که سابقه نفاق داشته در خانه تیمی دستگیر شده و اعتراف کرده است، که توسط او بخشی از آشوبها مدیریت شده و سفرهای متعدد در سال های اخیر به آمریکا داشته و حتی برای سهولت در رفتوآمد گرینکارت دریافت کرده، باید آزاد شود؟
5. اگر افرادی از دانشگاه آزاد اسلامی دهها میلیارد تومان از منابع دانشگاه در این انتخابات خرج یک کاندیدای خاص کرده باشند، نباید محاکمه شوند؟
6. اگر منسوبین به شخصیتهای عالیرتبه نظام، از طریق مراوده با افرادی در عربستان، بخشی از منابع مالی ستادهای انتخاباتی و هزینههای سازماندهی «سازمان رأی» و پس از آن «سازمان آشوب» را تأمین میکردند، نباید مورد سؤال و محاکمه قرار بگیرند؟
7. در نشست دومی که به همراه هیات منتخب مجلس خدمت ایشان بودیم، نقل شد که خانم فائزه هاشمی در مصاحبهای در روز راهپیمایی دوشنبه 25 خرداد در مسیر خیابان آزادی تهران، حرف های ساختارشکنانهای زدهاند که ایشان با تکذیب این مسئله سیدی این صحبتهای 11 دقیقه ای را تقاضا کردند، که برای ایشان ارسال شد ولی تا امروز هیچ واکنشی از ایشان مشاهده نشدهاست. آیا صلاح می دانندکه آن صحبت ها در اختیار افکار عمومی قرار گیرد؟
8. آقای هاشمی باید به این سوال پاسخ بدهند که آیا آنهایی که حمله به پایگاه بسیج بزرگراه محمدعلی جناح را به قصد تصاحب دهها قبضه اسلحه سبک طراحی کردند، باید آزاد شوند؟
9. آیا سردمداران آشوب که خود به آموزش دیدن در امارات برای انجام کودتای مخملی و حضور در نشستهای دختر آقای دیکچنی اعتراف کردهاند، باید آزاد شوند؟
10. آیا عامرین و عاملین طراحی درگیریهای خیابانی که از طریق شبکههای رسانهای بیگانه مدیریت شده و سازماندهی آنها انجام میگرفت، نباید محاکمه شوند؟
11. آیا اجاره «شبکه ماهوارهای رنگارنگ» که سابقه طولانی فعالیت علیه نظام اسلامی و مسئولان عالی نظام دارد، توسط ستاد یکی از نامزدها از نظر آقای هاشمی جرم تلقی نمیشود؟ تشکیل ستاد جنگروانی و تهیه برنامه برای بیبیسی و صدای آمریکا توسط ستاد یکی از نامزدها اقدام علیه امنیت ملی نیست؟
12. آیا نباید مردم از کم و کیف فرآیند اتفاقاتی که افتاده است مطلع شوند؟ آقای موسوی در مصاحبه با تایمز لندن گفته بودند: «برای ما پیروزی یا شکست در انتخابات موضوعیت ندارد و ما برای تغییر آمدهایم که بخشی از این تغییر قبل از انتخابات آغاز شده و بعد از انتخابات ادامه خواهد داشت.» آیا نباید مردم ارتباط این آشوبها با این اظهارنظرهای «استراتژیک» را بدانند؟
13. اگر جناح رقیب آقای هاشمی، بیانیه هایی شبیه بیانیههای نهگانه آقای موسوی و بیانیه مجمع روحانیون مبارز صادر میکرد، ایشان باز هم سکوت میکردند و غمض عین میفرمودند؟
14. آقای هاشمی در خطبههای نماز جمعه مشابه نامه سهشنبه قبل از انتخابات خود خطاب به رهبری، شرایط کشور را بحرانی تصویر میکنند. به نظر ایشان نباید ریشههای بحران و بحران آفرینان شناسایی و محاکمه شوند؟
15. آقای هاشمی به عنوان یکی از چهرههای شاخص نظام اسلامی که به گفته خود سابقه شصت ساله حضور در نهضت امام خمینی را یدک میکشند، چه کمکی به نهادهای حکومتی برای شناسایی و محاکمه طراحان این بحران کردند؟
16. ایشان در خطبههای نمازجمعه اشاره به حدیث پیامبر و رفتار حضرت امیر(ع) میکنند و میگویند امام علی(ع) برای وحدت از حق خود میگذرد و از حکومت صرفنظر میکند. این حکمت تاریخی را توصیهای به خود و یا دوستان خود میدانند یا آن را برای رقبای سیاسی خود طرح میکنند و یا اینکه برای نقاط دیگری در نظام مطرح میسازند؟
17. بد نیست بار دیگر آقای هاشمی مجموعه خطبههای خود و آنچه در یک ماه گذشته اتفاق افتاده را مرور کنند تا مشخص شود که چه کسانی در محور ستون و خیمه انقلاب، یعنی ولایتفقیه این یادگار امام راحل و ودیعه الهی ایشان به ملت ایران، وفادار ماندهاند؟ و چه کسانی بر مسیر آرامش، وحدت و همدلی ملت ایران بر محور ولایت فقیه اهتمام داشتهاند؟ چه کسانی با اصرار بر رفتارهای ساختارشکنانه فراقانونی و میدان دادن به آشوبگران و مدیریت سیاسی این جریان، قصد بحرانآفرینی برای کشور را داشتهاند؟
××××××××××××
آنها که در شرایط «فتنه» بذر «تردید» در سلامت انتخابات در بین خواص افکندند، که خالی از حقیقت بودن آن محرز شد، در قبال «آنچه که گفتند و نباید میگفتند» و آنچه که «باید میگفتند و نگفتند» و آنچه که «کردند و نباید میکردند» و آنچه «باید میکردند و نکردند»؛ در پیشگاه خداوند قهار، رهبری عزیز، نظام اسلامی و مردم هوشیار باید پاسخگو باشند.
نوشته شده در جمعه 88/5/2ساعت 1:22 عصر  توسط چند طلبه و دانشجو
نظرات دیگران()
آیتاللهقریشی در نامهای خطاب به هاشمی با اشاره به خطبههای اخیر وی در نماز جمعه تهران گفت: سخنان شما فقط دشمنان خدا و رسولش را شاد کرد و با آب و تاب به همه جا مخابره کردند که برای اولین بار یکی از مسئولان ارشد از وجود بحران خبر میدهد.
به گزارش فارس، آیتالله سید علی اکبر قریشی عضو مجلس خبرگان رهبری نامهای را خطاب به آیتالله هاشمی رفسنجانی نوشته است که متن کامل آن به این شرح است:
این نامه دوم است که به محضرتان ارسال میشود جناب آقای هاشمی اینجانب سید علی اکبر قریشی حدود 27 سال سه دوره و نیم در مجلس خبرگان در حضور حضرتعالی بوده و همیشه شما را تایید کردهام از زحماتی که درباره انقلاب کشیدهاند و مرارتهایی که دیده اید واقفم شما از اول از ارکان انقلاب بوده و دارای فضائل و مناقب بی شمارید و چندی بار تا مرز شهادت رفتهاید و شهید زندهاید و مقام معظم رهبری درباره شما فرمودند: هیچ کس برای من مثل هاشمی نمیشود.
و یکی از سه یاور خمینی میباشید کافی است که عرض بکنم در فتنه حسنعلی منصور در عرض 24 ساعت ، 9 ساعت زیر ضربات شلاق بوده و چندین بار بحالت اغماء افتادهاید و اگر فضائل و گذشته درخشان شما را بگویم مثنوی هفتاد من کاغذ شود ولی متاسفانه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که موج مخالفت با انتخابات صحیح در گرفت و اغتشاشات خیابانی شروع گردید این موج دامن شما را نیز گرفت و مرتب بر وسعت آن افزوده گردید و میتوانستید خود را کنار بکشید اما نکشیدید و این مایه اندوه و غم ما ها شد.
آنگاه که مقام معظم رهبری در خطبههای نماز آن دفاع جانانه را از شما کردند من برای جنابعالی نامه نوشتم و در آن نامه عرض کردم اول استخاره کردم این آیه آمد "
یثبت الله الذین آمنو فی الحیاه الدنیا... "
من استخاره را برای شما نوشتم و گفتم: جناب آقای هاشمی دفاع مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل کرد کافی است که شما اولا از ایشان تشکر کنید و به مردم بگویید.
حساب من از فرزندم یا فرزندانم جداست همانطور که آیه الله خزعلی کردند متاسفانه به نامه ام عمل نشد.
از آن طرف رادیو و تلویزیون خبر داد که این هفته نماز جمعه را آقای هاشمی خواهد خواند من فکر کردم دیگر کار تمام است و جناب آقای هاشمی گذشته ها را اصلاح کرده و جبران مافات خواهد فرمود.
وی متاسفانه کار بعکس شد گذشته ها اصلاح نشد که هیچ حتی بر آنها افزودند شد شما مراجعه به قانون را مایه حل مشکلات معرفی کردید و بلافاصله خواستار آزادی زندانیها شدید.
آیا منظورتان آن بود کسانی که مسجد سوزانده اند کسانی که بنزین ریخته و ماشین های را آتش زده اند کسانی که با خود بمب حمل کرده و میخواستند میان مردم منفجر کنند که اطلاعات آنها را گرفت و کسانی که بقول شهردار تهران 40 میلیارد تومان خسارت زدهاند و ... آزاد شوند و قانون درباره آنها بکار گرفته نشود؟ دفاع شما از این اشخاص واقعا از عجائب است!
فرمودید در مملکت بحران هست بحران کجا بود؟ آیت الله یزدی در جواب نامه سرگشاده شما فرمودند من در مملکت بحرانی نمیبینم جناب آقای هاشمی این سخن شما فقط دشمنان خدا و رسول را شاد کرد و با آب و تاب به همه جا مخابره کردند که برای اولین بار یکی از ارشد مسئولان از وجود بحران خبر میدهد.
فرمودید احساسات عدهای جریحه دار شده باید ترمیم شود این سخن نیز توجیه ندارد شما یک آدم مقبولی را که از نظر خدا و رسول اکرم مقبول باشد معرفی کنید که احساساتش جریحه دار شود یقینا نمی توانید و اگر منظورتان احساسات آنهایی است که طبل ابطال را بصدا در آوردند و یا آنهایی که محارب با خدا و رسول و مصداق "ویسعون فی الارض فساد اند " بگذار هزار بار احساسات آنها جریحه دار شود در خاتمه من از خداوند مقلب القلوب خواستارم به شما آن توفیق را عطا فرماید آن همه سوابق درخشان را به ثمن بخس نفروشید.
نوشته شده در چهارشنبه 88/4/31ساعت 5:40 عصر  توسط چند طلبه و دانشجو
نظرات دیگران()
بیش از 300 تن از استادان، نمایندگاه طلاب، مبلغان و پژوهشگران و محققان حوزه علمیه قم در نامهای خطاب به آیت الله یزدی تصریح کردند:از سایر بزرگان حوزه می خواهیم در این شرایط حساس کنونی به یاری نظام جمهوری اسلامی بشتابند و کسانی را که گول خناسان را خورده اند ، هشدار دهند و مردم را در فتنه های گمراه کننده تنها نگذارند.
به گزارش خبرگزاری
رسا، 306 تن از استادان، نمایندگاه طلاب، مبلغان، پژوهشگران و محققان حوزه علمیه قم با امضای نامهای خطاب به آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: ما سخنان روشنگرانه و شجاعانه آن عالم آگاه را ارج نهاده ، حمایت قاطع خویش را از دیدگاه های جنابعالی اعلام می کنیم.
در بخشی از این نامه آمده است: حوزه های مقدسه علمیه و روحانیت معظم شیعه، در طول تاریخ، پاسداران بزرگ سنگرهای عقیدتی و مدافعان حقوق مردم و تکیه گاه آنان در آشوب ها و فتنه ها بوده اند و حضرتعالی بحمدلله یکی از این استوانه های سرفراز هستید که با درک شرایط به روشنگری می پردازید.
در ادامه این نامه تصریح شده است: فتنه ای که پس از انتخابات با مدیریت دشمنان انقلاب اسلامی و با بی تدبیری برخی افراد در داخل کشور پدید آمد، پس از سخنان خیرخواهانه و جامع الاطراف ولی فقیه زمان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای – دامت برکاته- ابعاد آن آشکار و با درایت نظام و آگاهی مردم مهار شد و انتظار این بود که رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با تدبیر، آرامش به وجود آمده را پاس بدارند و دسیسه های دشمنان را آشکار کنند، ولی در کمال ناباوری در قامت رهبر اپوزیسیون و اقلیتی که خود را اکثریت می پندارند، ظاهر شد و با سخنانی متعارض با متون روایی و فقهی و نظرات فقیهان و متکلمان بزرگ شیعه، جنبه ی دینی مشروعیت جمهوری اسلامی را نادیده گرفت و با کتمان ده ها آیه و روایت در باب رهبری الهی و فصل الخطاب بودن سخنان ولی فقیه، به تکرار سخنان کاندیدای ناکام و حامیان رسانه ای او پرداخت.
این نامه میافزاید: این سخنان، آن قدر تعجب آور بود که محسن مخملباف سخنگوی ستاد آقای موسوی در خارج از کشور با تجلیل از خطیب نماز جمعه، گفت: صحبت های آقای هاشمی خلاف انتظار من بود. متاسفانه اظهارات جناب آقای هاشمی، با استقبال گسترده رسانه های بیگانه و ضد انقلاب مواجه شد و موجب ناخرسندی مردم مسلمان ایران و نمازگزارانی که سال ها به ایشان اقتدا کرده بودند، شد.
در بخش دیگر این نامه تاکید شده است: آیا ستم نیست که آشوبگران و قانون شکنان و کسانی که نه تنها به اموال عمومی و خصوصی مردم رحم نکردند بلکه حداقل 8 بسیجی را شهید و بیش از 400 نفر از نیروهای انتظامی و حافظان امنیت کشور را مجروح نمودند و خانه ی خدا(مسجد) را به آتش کشیدند، مردم خوانده شوند و خواستار آزادی بدون قید و شرط آنان گردند آیا این خود گناه بزرگی نیست؟
در بخشی از نامه یادآوری شده است: آیا باید از مردم مظلوم آسیب دیده دلجویی شود، یا از اغتشاشگران و آدم کشان، چرا حتی یک بار هم از کسانی که منشا این فتنه هستند انتقاد نشد؟ شگفتا! مرد بحرانها، چرا بحران آفرینی می کند و در تشخیص مصلحت نظام دچار مشکل شده است!
در پایان نامه خطاب به آیت الله یزدی آمده است: ما سخنان روشنگرانه و شجاعانه آن عالم آگاه را ارج نهاده، حمایت قاطع خویش را از دیدگاه های جنابعالی اعلام می کنیم. ضمن این که از سایر بزرگان حوزه می خواهیم در شرایط حساس کنونی به یاری نظام جمهوری اسلامی بشتابند و کسانی را که گول خناسان را خورده اند ، هشدار دهند و مردم را در فتنه های گمراه کننده تنها نگذارند.
گفتنی است، حجج الاسلام و المسلمین احمد سالک، جلیل جلیلی فرد، عبدالکریم فرحانی، سید معزالدین حسینی الهاشمی، سعید فراهانی، محمد دولت خواه، سیداحمد رهنمایی، محمد دشتی، مسلم درگاهی، حسین عبداللهی، و رسول رضوی از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.
نوشته شده در چهارشنبه 88/4/31ساعت 5:37 عصر  توسط چند طلبه و دانشجو
نظرات دیگران()
حجةالاسلام سیدرضا تقوی دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دومین اجلاس سراسری زکات که امروز در تالار بزرگ کشور برگزار شد، با بیان این که نماز جمعه محل آرامش است، گفت: نماز جمعه باید وحدت ایجاد کند و نماز جمعهای که قانون گریزی را تأیید کند از ذکر خداوند دور میشود. وی افزود: یکی از جلوههای حضور مردم در نماز جمعه این است که هر ائمه جمعهای که پشت تریبون نماز جمعه قرار میگیرد سیاستهای نظام که مورد رهبری است ترویج دهد و به طور کلی گروه، حزب و جناح در نماز جمعه جایگاهی ندارد.
حجتالاسلام عبدالعلی پوراکبر امام جمعه فارسان هم در گفتگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی در خطبههای نماز جمعه اخیر تهران اظهار داشت: هاشمی در سخنان خود شرایط را بحرانی معرفی کرد که این برخلاف نظر همه مسئولان بود، هاشمی باید از اغتشاشگران بیزاری بجوید و آنها را از خود طرد کند.
وی تصریح کرد: لازم بود که ایشان نیز ولایت فقیه را فصلالخطاب و حلکننده همه مسائل قرار میدادند که این خلأ در سخنرانی ایشان بود.
امام جمعه فارسان گفت: پایگاه نماز جمعه اساسیترین پایگاه در اسلام است اما در پناه رفسنجانی، نماز جمعه مرکز ترکتازی یک عده اراذل و اوباش قرار گرفت، هاشمی باید از اینگونه افراد بیزاری میجست و آنها را از خود طرد میکرد اما این کار صورت نگرفت و این افراد ساحت مقدس نماز جمعه را خدشهدار کردند.
امام جمعه فارسان در ادامه گفت: اگر وی این راه را ادامه دهد نباید دیگر در نماز جمعه شرکت کند چون نماز جمعه باید از اینگونه حرکات مبری باشد و سزاوار نیست چنین شخصی که جایگاه نماز جمعه را حفظ نمیکند، امام جمعه باشد.
وی تصریح کرد: از صحبتهای ایشان اینگونه میتوان نتیجه گرفت که هاشمی همچنان میخواهد این بحثها را ادامه دهند و تشکیک را حفظ و تردید را ادامه دهند با اینکه اینها ساخته دست خودشان است.
پوراکبر گفت: ماجرای انتخابات با یک عزت و سربلندی تمام شده است اما ایشان دوباره شک و تردید را زنده کرد و خواهان ادامه این بحثها شد. امام جمعه فارسان افزود: سخنان هاشمی محوریت قانون را زیر سئوال برد و شورای نگهبان را تثبیت نکرد بلکه آن را ضعیف توصیف کرد در حالیکه این شورا به وظیفه خود به خوبی عمل کرده بود.
پوراکبر اظهار داشت: وی باید در این زمان حساس، محور حکومت را ولایت فقیه مطرح میکرد و به این اصل اساسی که در تمام بحرانها حلکننده است، اشاره میکرد اما هاشمی توجهی به این اصل نکرد و این یکی دیگر از اشکالات صحبتهای وی بود.
نوشته شده در سه شنبه 88/4/30ساعت 4:56 عصر  توسط چند طلبه و دانشجو
نظرات دیگران()
حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا باقرزاده در گفتگو با خبرنگار آئین و اندیشه فارس افزود: در نظام اسلامی و اندیشه سیاسی اسلامی مشروعیت حکومت از طرف خدای متعال است بنابراین اساسا مشروعیت هر حکومتی زمانی محقق میشود که متصل به خدای متعال باشد و این یک امر مسلمی است که در فلسفه اسلامی هیچ تردیدی در مورد ان وجود ندارد.
با اشاره به طرح حدیثی از سوی هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه 26 تیرماه گفت: اگر فارغ از سندیت در مورد این روایت بحث کنیم، باید به شان نزول این حدیث توجه کنیم. وقتی آن را بررسی میکنیم، میبینیم پیامبر اکرم (ص) به امیرالمومنین (ع) در مورد تاسیس و تشکیل حکومت این مطلب را فرمودهاند که بدون گردهم آمدن مردم حکومت تشکیل ندهید. اتفاقاً از این منظر حضرت امام (ره) کاملا رعایت کردند و در بدو تاسیس نظام، جمهوری اسلامی را به رفراندوم گذاشتند و این حکومت به طور مستدل از مردم رای اعتماد گرفت. ما هم تشکیل حکومت را کاملا مردمی و بر مبنای رضایت مردم میدانیم، اما بحث ما امروز بحث تشکیل حکومت نیست که متاسفانه از این روایت نابجا استفاده شد، زیرا شان نزول این حدیث در باب تاسیس حکومت است، نه اداره حکومت.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر عدهای از افراد در یک مقطعی از اداره حکومت، خواهان حقی بیش از آنچه که در قانون شرع و قانون اساسی تصویب شده بخواهند آیا حتما باید به حرف ناراضیان و مخالفان ترتیب اثر داده شود و آیا حاکم اسلامی شرعا موظف است به هر نارضایتی تن دهد؟
باقرزاده ادامه داد: در جواب این سئوالات وقتی به صدر اسلام رجوع میکنیم، میبینیم وقتی پیامبر (ص) در زمان حکومتش میخواهد حد اسلامی را اجرا کند، عدهای افزونطلب و ناراضی اجازه اجرای حد اسلامی را به پیامبر نمیدهند و در این موقع، پیامبر به هیچ وجهی حاضر نمیشود اجرای حد الهی را در مورد برخی از گردن کلفتها و زورگویان اجرا نکند و یا در زمان امیرالمومنین (ع) حضرت به هیچ وجه حاضر نشد در بحث اجرا و مطالبه حق در مقابل معاویه و امثال طلحه و زبیر کوتاه بیاید.
این استاد حوزه و عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی افزود: آیا ما میتوانیم امیرالمومنین (ه) را به خاطر اینکه به نارضایتی طیف عظیمی از مردم تن نداد، تخطئه کنیم؟
باقرزاده اظهار داشت: تحلیلهای اقای هاشمی در نماز جمعه کاملا نادرست و خلاف واقع بود. به عنوان مثال او در این تحلیلها اعلام کرد که بخش عظیمی از مردم دچار تردید هستند. اولاً ما نمیدانیم که ایشان با چه مکانیزمی به این موضوع پی برده است و ثانیاً غیر از این است که یک عدهای این تردید را به برخی از مردم القا کردهاند؟ آیا غیر از این است که مردم به بزرگانشان نگاه میکنند و وقتی آنها تردید ایجاد میکنند در بخش عظیمی از مردم تردید ایجاد میشود؟
باقرزاده ادامه داد: اگر بنا باشد به تردید یک عده خاص توجه کنیم، پس تکلیف 25 میلیون رای چه میشود که متاسفانه ایشان به این موضوع نپرداختند. در احادیث ما هست پای صحبت هرکسی ننشینید، مگر اینکه شما را از چند کار به چند کار دعوت کند که یکی از آنها، دعوت از شک به یقین است. حال اگر مسئولان و نخبگان ما مرتب شک و تردید را در جامعه القا کنند، وظیفه مردم ما این است که آنان را طرد کرده و به القائات آنها گوش فرا ندهند؛ هرچند اطمینان داریم که مردم ما به چنین تحلیلهای تردیدافکنانهای توجه نمیکنند.
منبع
نوشته شده در دوشنبه 88/4/29ساعت 3:44 عصر  توسط چند طلبه و دانشجو
نظرات دیگران()
عباس سلیمینمین رئیس مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران طی یادداشتی با عنوان "جناب رئیسجمهور؛ یکبار با هم مرور کنیم " به بررسی موضوع انتصاب اسفندیار رحیممشایی به عنوان معاون اول رئیسجمهور در دولت دهم پرداخته است.
متن یادداشت عباس سلیمینمین که در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته به شرح ذیل است:
وعده تغییر و تحول در اعضای کابینه دهم که در اولین گفتوگوی تلویزیونی ریاست جمهوری با مردم بعد از انتخابات 22 خرداد مطرح شد، شرینی و حلاوت بسیار گذرا داشت.
دستکم انتظار عمومی این بود که افراد نالایقی همچون آقایان مشایی، رحیمی و کردان به طور کلی از دستگاه دولت کنار گذاشته شوند. اما متأسفانه نه تنها به این مطالبه بحق پاسخ درخوری داده نشد بلکه با ارتقای جایگاه آقای مشایی در اولین گام انتصابات نوعی بیتوجهی به رایدهندگان را شاهدیم.
بروز چنین مظاهری از خودبینی و گذشتن با بیاعتنایی از کنار نظرات آحاد جامعه و افکار عمومی، یادآوری نکاتی را خدمت ریاست محترم جمهور ضروری میسازد:
الف: در انتخابات معاونان و مشاوران، تمایلات و گرایشهای رئیسجمهور فارغ از هرگونه ملاحظه و تعامل با دیگر بخشها و نهادهای قدرت چون مجلس ظاهر میشود. بنابراین در صورت گزینش افراد نالایق و پرحاشیه، توجیهاتی همچون سهمخواهی دیگران مسموع نخواهد بود.
ب: قریب به 90 درصد از کسانی که به آقای احمدینژاد رای دادند از وجود پدیدههای ناسازگار با اصولگرایی در کنار ایشان ناخرسند بودند و به صراحت در جلسات حضوری و در رسانهها عدم رضایت خود را ابراز میداشتند.
نادیده گرفتن این حجم از انتقاد و پافشاری بر امری خطا، با وعده مطروحه در اولین گفتوگوی تلویزیونی به هیچ وجه سنخیت ندارد و آن را باید نوعی حرکت بر فراز ابرها تلقی کرد. بویژه اینکه در چینش جدید معاونان، هم به نوعی پست قدیم برای آقای مشایی محفوظ داشته شده و هم به پاس ناتوانیهای مدیریتی و سیاسی خود ارتقاء جایگاه یافته است.
ج: آقای رئیسجمهور نباید تصور کنند چون مردم در برابر جریاناتی قرار دارند که به هیچ وجه به چرخش قدرت اجرایی اعتقاد ندارد، در جادهای یکسویه قرار گرفتهاند. ترجیح آقای احمدینژاد بر "طالبان مادامالعمر قدرت اجرایی " بدین معنا نیست که مردم بر ضعفهای ایشان چشم میپوشند و آنها را نادیده میگیرند.
د: اصولگرایی دارای شاخصههایی است که حل همه مشکلات جامعه بشری در گرو پایبندی به آنهاست. توجه ملت ایران به این مهم، هزینهها و دستاوردهایی را به دنبال داشته است. نباید به گونهای عمل شود که هزینه اصولگرایی بر ملت سنگینتر گردد. بنابراین با چنین استدلالی که مردم ما به هر بهایی اصول و ارزشها را رها نخواهد ساخت، نباید از کنار ضعفها به سهولت گذشت.
ه: برای رئیسجمهور و کشور هزینه برگشتن از چنین حکم و تصمیمی به مراتب کمتر از پافشاری بر آن است. محل تردید بودن همسویی آقای مشایی با راهبردهای سیاسی و روز نظام، عدم مقبولیت اجتماعی و مذهب وی به ویژه در میان صاحبنظران و حاشیهساز بودن شدید مشارالیه از جمله مواردی است که منطقا ما را باید به برگشتن از چنین انتصابی سوق دهد.
و: انتخابات اخیر ثابت کرد که اطرافیان ریاست جمهوری تا چه میزان در زمینه سازماندهی و تشکیلاتی دارای ضعف هستند. زمانی که ملت سازمان وسیع و گسترده جریان تمامیت خواه را که چهره خود را پشت کاندیداهای رقیب آقای احمدینژاد پنهان ساخته بود، دید با تمام توان به میدان آمد. با چنین ایثار و فداکاری، کاستیهای مردان رئیس جمهور برطرف شد. قدردانی از چنین ملتی ایجاب میکند تا برخی روابط را بر مصالح برتری نبخشیم.
ز: برخی ادعاهای شاذ پیرامون ارادت به حضرت ولی عصر(عج) که متاسفانه در حکم انتصاب آقای مشایی به آن اشاره شده است، نباید پوششی برای ندیدن ضعفها و عملکردهای پرهزینه مشارالیه قرار گیرد.
در پایان گفتنی است که حتی اگر رئیس جمهور حساسیت بحق جامعه نسبت به آقای مشایی را وارد هم نداند، شایسته این بود که از باب احترام به افکار عمومی از صدور این حکم اجتناب میورزید.
نوشته شده در دوشنبه 88/4/29ساعت 1:21 صبح  توسط چند طلبه و دانشجو
نظرات دیگران()
بسیج اساتید دانشگاه علموصنعت در نامهای سرگشاده خطاب به هاشمیرفسنجانی ضمن انتقاد نسبت به سخنان وی در خطبههای نماز جمعه تهران، تأکید کرد: این شما هستید که در دو راهی انتخاب بین مسیر اصلی انقلاب اسلامی و غیر آن دچار بحران گشتهاید.
در نامه بسیج اساتید دانشگاه علموصنعت به هاشمیرفسنجانی آمده است: جناب آقای هاشمی، عملکرد چند ماهه اخیر شما از جمله نامه ناشایست و دشمن پسندتان به مقام معظم رهبری و خطبههای شما در نمازجمعه اخیر تهران ما را بر آن داشت تا در این نامه مواردی را با جنابعالی مطرح کنیم که البته نه از سر بدخواهی بلکه از سر دلسوزی و خیرخواهی میباشند.
این نامه میافزاید: ما اعتقاد داریم همه کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی دارند وامدار مجاهدتهای حضرت امام خمینی(ره) و مردم شهیدپرور ایران هستند. ما معتقدیم که اسلام و جمهوری اسلامی هیچ خویشاوندی با احدی ندارد و اگر فردی مقابل اسلام و ولایت فقیه و منافع بحق مردم بایستد به انزوا رانده خواهد شد. البته مردم میدانند و به خوبی این سفارش کلیدی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را درک کردهاند که باید پشتیبان ولایت فقیه باشند تا آسیبی به این مملکت نرسد. مردم به خوبی دریافتهاند که میزان وضع فعلی افراد است و نه صرفا سوابق و مبارزات گذشته آنها.
نویسندگان این نامه با بیان اینکه جناب آقای هاشمی، شما در خطبههای نمازجمعه اخیر بر قانونمداری و قناعت به حکم قانون تاکید نمودید، تأکید کردهاند: اما فقط چند لحظه بعد روند قانونی طی شده در انتخابات دهم را زیر سئوال بردید و با القای شبهه به گونهای سخن راندید که گویا تقلب در انتخابات محرز شده و جمهوریت نظام به خطر افتاده و شما به شدت نگران آن هستید. اما واقعیت این است که این جمهوریت نظام نیست که به خطر افتاده است بلکه این وجاهت و مقبولیت شما در نزد مومنان میباشد که در معرض خطر جدی قرار گرفته است. شما که ندای قانونمداری را سر دادید، چرا از اقدامات غیرقانونی برخی افراد و گروهها حمایت کردید و حتی از دستگیری قانونی عدهای از آشوبگران و طراحان اصلی اغتشاشات اخیر اظهار نگرانی نمودید و خواستار آزادی آنها شده و برای آنها اشک ریختید؟
ادامه مطلب...
نوشته شده در دوشنبه 88/4/29ساعت 1:20 صبح  توسط چند طلبه و دانشجو
نظرات دیگران()