سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتخاب دهم

شبکه ایران: حجت الاسلام حسینی خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: دخالت‌ها و موضع‌گیری‌های شما، همسر، فرزندان، حزب و اقوامتان در جریان برگزاری انتخابات نشان داد که شما حتی توان مدیریت خانواده خود را ندارید و نتوانسته‌اید آنان را آرام کنید چه رسد به اینکه بخواهید کشور را از هجمه‌ها و بحر ان‌ها نجات دهید‏.‏

شاید اگر هاشمی رفسنجانی کمی به عواقب سخنان جنجال‌برانگیز خود در خطبه‌های نماز جمعه 26 تیر می‌اندیشید، ممکن بود در مواضع خود تغییراتی اعمال کند.

گفته‌های هاشمی رفسنجانی در این نماز جمعه نه تنها بر آرامش چند هفته اخیر نیافزود که بستری شد برای ایجاد موج جدیدی از ناآرامی‌ها.

این خطبه‌ها که تکرار ادعاهای معترضان خیابانی و دفاع از زندانیان آشوب‌های اخیر بود، واکنش گسترده شخصیت‌های مطرح را به دنبال داشت به گونه‌ای که گذشت هفت روز از زمان سخنان هاشمی هم، به موضع‌گیری شخصیت‌های دینی و سیاسی پایان نداده است.

در این راستا امام جمعه خمین در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته این شهر به شدت از عملکرد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده وی در جریان انتخابات اخیر انتقاد کرد.

بر اساس گزارش سایت اینترنتی "رجانیوز"، حجت‌الاسلام والمسلین سید علی حسینی به نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب که پیش از برگزاری انتخابات نوشته شده بود، اشاره کرد و با نامناسب خواندن لحن و ادبیات آن گفت که از فردی انقلابی که دیرزمانی است در عرصه‌های مختلف نظام مشغول فعالیت بوده، چنین نامه‌ای که در شأن رهبر معظم انقلاب نبود، بعید است‏.‏

وی همچنین بسیاری از حرکت‌های بحران آفرین و اغتشاشات اخیر در کشور را به سبب موضع گیری‌های نادرست هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش دانست.

خطیب جمعه خمین با تاکید بر اینکه هاشمی اصل بی طرفی را در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رعایت نکرد به اقدام تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی در حین اخذ رای اشاره کرد که در مقابل دوربین خبرنگاران با صدای بلند شماره نامزد مورد نظرش را می‌پرسید!

وی در ادامه سخنان رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته تهران را مورد اشاره قرارداد و خطاب به وی اظهار داشت: چرا امریکا و تعرضات دشمنان را محکوم نکردید، شما از قانون دم می‌زنید، اما اغتشاشات و دلیل بروز آن را بیان نکرده و محکوم نمی کنید، شما گفتید باید زندانیان این آشفتگی‌ها آزاد شوند اما به جرایم آنها اشاره‌ای نکردید‏.‏

حجت‌الاسلام حسینی افزود‏:‏ این زندانیان در جریانات اخیر آدم کشتند، آتش افروختند، از مغازه‌ها سرقت کردند و بسیاری از مشکلات را باعث شدند، آقای رفسنجانی انشاء‌الله غفلت کرده باشید، اما اگر خدای نکرده عمداً چنین اقداماتی انجام داده باشید، چگونه می‌خواهید چنین اعمالی را به قضاوت بنشینید و به وجدان تاریخ پاسخ دهید؟

وی موضع‌گیری‌های هاشمی رفسنجانی را ناصحیح و باعث به تردید افتادن شمار زیادی از هموطنان درخصوص سلامت انتخابات دانست.

امام جمعه خمین در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته خمین به ادعای وجود "بحران" در کشور از سوی هاشمی اشاره کرد و خطاب به وی خاطرنشان کرد: آیا با اقدامات چند خائن، کشور با بحران مواجه می شود؟ از شخصی همچون شما چنین سخنانی بعید است، تعریف شما از بحران چیست؟ آیا اینکه چند نفر تحت تاثیر القائات بیگانگان و دشمنان خارجی و داخلی نسبت به برگزاری انتخابات تعرض بکنند، از نظر شما بحران است؟

حجت الاسلام حسینی خطاب به هاشمی رفسنجانی افزود: دخالت‌ها و موضع‌گیری‌های شما، همسر، فرزندان، حزب و اقوامتان در جریان برگزاری انتخابات، نشان داد که شما حتی توان مدیریت خانواده خود را ندارید و نتوانسته‌اید آنان را آرام کنید تاچه رسد به اینکه بخواهید کشور را از هجمه‌ها و بحر ان‌ها نجات دهید‏.‏

وی در ادامه به آیت الله خزعلی که حساب خود را از فرزندش جدا دانسته بود اشاره کرد و گفت که اگر هاشمی حساب خود را از خانواده و این گونه افراد، جدا می‌دانس، اکنون نیز همچنان مورد احترام و حمایت اقشار آحاد جامعه بود.

امام جمعه خمین در پایان تصریح کرد:‏ در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که ‏40‏ میلیون نفر رأی دادند، مقام معظم رهبری از آبرو و حیثیت خود مایه گذاشتند، اما از شخصیتی همچون آقای رفسنجانی که از دیرباز در کوران جریانات انقلاب و مسئولیت‌های مختلف داشته اند، چنین اقداماتی که دشمنان را شاد کرد و دل دوستان را به درد آورد، زیبنده نبود‏.‏

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/5/3ساعت  7:27 عصر  توسط چند طلبه و دانشجو 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نیت شوم موسوی خوئینیها، خاتمی، مهدی هاشمی... از زبان فرمانده سپا
    سیر تا پیاز سفر شمال هاشمی هنگام مراسم تنفیذ و تحلیف
    بررسی شیوه جدید براندازی: 1. انقلاب گل رز در گرجستان
    توجیهات آبکی احمدی نژاد در مورد سه عزل
    چرایی انتقاد خبرگان از مواضع هاشمی نسبت به رهبری
    پناهیان: دوران تحمیل مسائل به رهبری گذشت
    باز هم استعفای یکی دیگر از دلسوزان احمدی نژاد
    ادامه انحرافات هاشمی و عدم حضور در مراسم تنفیذ
    پنجشنبه، دومین جلسه دادگاه متهمان آشوبها
    رسایی: بهزاد نبوی، تاجزاده وابطحی دست دومند؛پدران معنویشان رامحا
    رفتار جالب روزنامه های مختلف در قبال خبر دادگاه کودتا چیان
    چوپانی: تهمت نمایشی بودن دادگاه جرم است
    اعترافات متهمین به آشوب: هاشمی هم بود!
    توطئه اطرافیان احمدی نژاد
    انکار روز روشن
    [همه عناوین(238)]